توصیه های آشپزی سامان گلریز در سفر
نوشته شده توسط : نیلوفر نصیری

توصیه های آشپزی سامان گلریز در سفر

دیدی دیگر : مسافرت با یک سرآشپز به هر کجای جهان هم که باشد، دست‌کم لذت شکمی سفر را تضمین می‌کند. ما هم سراغ سامان گلریز رفتیم تا توصیه‌های او را درباره آشپزی و تغذیه در سفر بشنویم.

۱- وقتی حرف سفر و تغذیه در سفر می‌شود، قبل از هرچیز باید ببینیم که به کدام اقلیم آب و هوایی قصد سفر داریم. مقصد شمال است یا جنوب، فصل بهار است یا پاییز. هرکدام از این‌ها تغذیه خاص خودشان را می‌طلبند.همان طور که کوه رفتن کفش و لباس مخصوص خودش را لازم دارد، هر سفری هم تغذیه خاص خودش را می‌طلبد.

آشپزی در سفر

۲- اگر در طول مسیر سفر قصد رفتن به رستورانهای جاده‌ای را دارید حواستان باشد که از رستوران‌های ناشناخته، خلوت و غیرمطمئن خرید نکنید. سعی کنید از رستورانهای قدیمی‌تر که امتحان خودشان را پس داده‌اند و مشتریان خودشان را دارند، خرید کنید.

۳-سعی کنید در طول سفر از غذاهای سبک‌تر استفاده کنید به نفع شماست. اگر قصد دارید از منزل غذا بردارید حتما غذاهایی بپزید که رطوبت کمتری دارند و جا به جا کردنشان دشوار نیست و همین طور ماندگاری بیشتری دارند. شاید بهترین نمونه این نوع غذاها کتلت و یا کوکو باشند. چه بهتر که در سفر از خوردن سوسیس و کالباس هم صرف نظر کنید. خوردن سوسیس و کالباس نهایتا سالی یکی دوبار مجاز است و استفاده بیشتر و روزانه‌اش نه به گفته من که به تأیید سازمان بهداشت جهانی، سبب ابتلا به سرطان خواهد شد.

۴- اگر در سفر غذای سرد خوردید بد نیست که با فاصله‌ای کوتاه حتما یک فنجان نوشیدنی گرم نظیر چای یا قهوه بنوشید. در سفرهای تابستانی هم خوردن غذای سرد به نفع شماست چون در چنین شرایطی خوردن غذای سرد به تعریق کمتر شما کمک می‌کند

 

آشپزی در سفر.
توصیه های آشپزی سامان گلریز در سفر
۵-اگر سفر یک روزه در پیش دارید، به همراه داشتن دو سه قوطی کنسرو ایرادی ندارد چون فرصتی برای طبخ غذا نیست و مدت سفر کوتاه است اما مصرف این غذا در سفرهای طولانی‌تر نباید مداوم باشد.

۶- اگر دوست دارید که در طبیعت غذا بپزید باید حواستان باشد که یک غذای ساده و سریع را انتخاب کنید و غذایی بپزید که وقت‌تان را زیاد نگیرد و با محاسبه این که مثلا شب را در جاده نمانید برای زمان پختن و صرف غذا برنامه ریزی کنید.

۷-آشپزی در طبیعت واقعا لذت بخش است و باید حتما در طول سفر آن را امتحان کنید. پختن برنج روی آتش مستقیم با گِل مالیدن بر روی بدنه قابلمه و یا مثلا پختن انواع کباب بر روی آتش مستقیم یا حتی کباب تابه‌ای بر روی شعله مستقیم آتش هیزم، تجربه‌ای متفاوت برای شما خواهد بود. تکنیک‌های زیبا و ظریفی را در طول آشپزی در دل طبیعت یاد خواهید گرفت و نوع تازه‌ای از آشپزی را در جایی که نه برق هست و نه ماکروویو تجربه خواهید کرد.


آشپزی در سفر
۸-اگر در طول مسیر مثلا دیدید که جایی تابلو زده‌اند «فروش ماهی قزل‌آلای تازه» این فرصت را از دست ندهید و ماهی تازه را بگیرید و بر روی آتش بپزید.

۹-اولین انتخاب خودم برای آشپزی در جاده «کباب» است. اگر بخواهم غذای دیگری را انتخاب کنم حتما انتخابم غذاهای آسان، سریع و سبک هستند. مثلا اگر بخواهم غذایی ارزان بپزم آتش روشن می‌کنم و چند عدد سیب زمینی را داخل آن می‌اندازم و بعد قابلمه‌ای آب را گوشه آتش می گذارم تا جوش بیاید و بعد هم چند عدد تخم مرغ را آب‌پز می‌کنم و بعد در کنار نان تازه و کره خوراکی بسیار مناسبی برای سفرم خواهم داشت.

توصیه های آشپزی سامان گلریز در سفر


آشپزی در سفر
۱۰-اما درباره تنقلات سفر باید بگویم که حتما اگر کنار دست راننده می‌نشینید برایش میوه پوست بکنید و اگر خودتان راننده‌اید حتما میوه‌های سرشار از ویتامین C بخورید تا سرحال بیاوردتان و خوابتان نگیرد. میوه‌های نظیر پرتقال و نارنگی بسیار مناسبند اما اگر احساس ضعف دارید موز و گلابی برای رفع ضعف مناسب هستند. اطرافیان راننده برای حفظ جان خودشان هم که شده باید مراقب او باشند و به او رسیدگی کنند. مثلا آب جوش همراه داشته باشند و حتما در طول سفر به او قهوه بدهند تا احساس خواب‌آلودگی نکند.




:: موضوعات مرتبط: شکم گردی , ,
:: برچسب‌ها: آشپزی در سفر , غذا , تور طبیعت گردی , تور ارزان , مسافرت , غذا در سفر , غذای مسافرتی , سفر , غذا در سفر , تور یک روزه , خوراکی در سفر , دستور غذای مسافرتی , آشپزی در سفر , ,
:: بازدید از این مطلب : 2018
|
امتیاز مطلب : 266
|
تعداد امتیازدهندگان : 87
|
مجموع امتیاز : 87
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 آذر 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: